• اصل و کپی مدارک هویتی خریدار و فروشنده ملک یا مالک جدید و مالک قبلی آن نخستین سند مورد نیاز برای دریافت سند تک برگی است.
  • ارائه پایان کار شهرداری، استعلام سند، تسویه‌حساب با بیمه تأمین اجتماعی برای املاکی که کاربری صنعتی و تجاری دارند دیگر مدارک مورد نیاز است.
  • قبض تلفن ثابت ملک را فراموش نکنید. کروکی دقیق ملک دیگر مدرک مورد نیاز است.
  • اصل سند قبلی ملک باید هنگام ارائه درخواست به اداره ثبت ارائه شده باشد. اگر وکیل قانونی مراحل تعویض سند و یا واگذاری آن را دنبال می‌کند در تمام مراجعه‌ها ارائه وکالتنامه از سوی او ضروری است.
  • فرم تقاضای دریافت سند تک برگی و فرم مربوط به اداره پست ازجمله فرم‌هایی هستند که باید در روند   این کار تکمیل شوند. پرداخت هزینه‌های لازم در خود اداره‌های ثبت از طریق دستگاه کارتخوان امکان‌پذیر است.
  • به فیش پرداخت این هزینه‌ها هم نیاز دارید.